dijous, 2 d’abril del 2009

2. DEBAT

Sembla mentida que un debat que parteix d'un petit fragment de 56 segons de la pel·lícula la classe, hagi donat lloc a un debat interessant i constructiu com és el que hem tingut. El simple fet que l'acció d'aquesta pel·lícula succeixi en el sistema educatiu francès , ja ens dona un punt de partida que ens fa plantejar-nos el sistema educatiu.

EL cert és, que si hagués de definir el debat en dos paraules, serien: RIC i EXTENS.

Ric, per què s'han aportat gran varietat d'idees i conceptes nous, que m'han servit per poder aprofundir en el tema, i replantejar-me la meva postura davant alguns dels temes ; s'ha de reconéixer que en determinades idees s'ha seguit una mateixa línia i no s'ha produït gaire debat, sino que s'han donat voltes a les mateixes idees, però tot i això han anat sorgint noves vies de debat interessants.

Extens, per què hi ha hagut una gran participació i això ha donat lloc a una enorme quantitat de comentaris.

La gran participació que ha tingut el debat s'ha de valorar com a positiva per al nostre aprenentatge, però a vegades s'ha fet difícil poder seguir el fil del debat per la gran quantitat de missatges, i potser de cara a propers debats s'hauria de canviar el nombre d'aportacions, o regular el nombre de participants (fent diferents debats), buscar una forma que sigui més operativa per a tots.

A nivell conceptual, crec que les quatre línies de debat obertes (debilitat del professor, pèrdua d'autoritat, criteris per seleccionar continguts, rellevància pedagògica) han sigut molt efectives per poder abordar els continguts dels mòduls de l'assignatura (etnocentrisme, interculturalitat, pluralitat cultural, tolerància...), i a l'hora han servit per donar lloc a altres temes, vivències... que han anat sorgint al llarg de tot el debat.

Està clar que el debat podria donar molt més de sí, i que podríem haver aprofundit una mica més en altres aspectes com el paper de les families en el context intercultural , però queda molta assignatura per davant i segur que ho farem!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada